ייפוי כוח מתמשך 

ייפוי כוח מתמשך 

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי המאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להחליט היום מי יקבל החלטות בענייניו בעתיד, כאשר הוא לא יהיה במצב בו הוא יהיה מסוגל לטפל בעצמו באותו העניין. יודגש כי ייפוי כח מתמשך הוא הסדר משפטי די חדש, אשר נוצר במסגרת תיקון חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב 1962. 

לפני התיקון לחוק היו שני הסדרים שנועדו לתת מענה למצב שבו אדם מתקשה לדאוג לעצמו: מינוי אפוטרופוס ותומך החלטות. האפשרות הראשונה למעשה שוללת מהאדם הזקוק לסיוע לקבוע מי יטפל בענייניו, וזאת מאחר והליך המינוי מתבצע בזמן שהאדם כבר איבד את יכולתו וכשרותו המשפטית. האפשרות השנייה של מינוי תומך החלטות רלוונטית רק כאשר הנתמך כשיר משפטית משום שהתומך לא נכנס בנעליו אלא רק מסייע לו ליישם את החלטותיו. ייפוי כוח מתמשך משלב בין שני אלו בהצלחה: באמצעותו אנחנו בוחרים את מי שידאג לנו בעת שנאבד את כשירותנו לטפל בעניין מסוים או מספר עניינים.

ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לנושאים ספציפיים או לכל תחומי החיים וזאת על פי בחירתו של הממנה. החלוקה הינה לשלוש קטגוריות:

עניינים אישיים: קביעת מקום מגוריו של הממנה, סדר יומו החברתי, היקף צרכיו היומיומיים וכיו"ב.

עניינים רפואיים: קבלת החלטות רפואיות עבור מייפה הכח כמו למשל אלו טיפולים יעבור, באילו מוסדות רפואיים יטופל ואלו תרופות ייטול.

ענייני רכוש: הממונה יהיה רשאי לפעול בשם הממנה בכל ענייניו הכספיים, לרבות ניהול חשבונות הבנק שלו, קרנות פנסיה, ניהול עסקיו, נכסי נדל"ן, נטילת הלוואות ועוד.

על מנת להשיג את ההסדר המוצלח ביותר יש לפנות לייעוץ הטוב ביותר –
משרד עו”ד עינבל גולן בעלת ניסיון וידע רב בתחום.

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו:
050-5926531, או השאירו פרטיכם בטופס המצורף!

נגישות